|
|
Emne: Adgang til ssl vpn fra brugere på inside
|  |

|
| Forfatter |
|
Atomizer Associated

Medlem siden: 16-Januar-2008 By: Thisted
Status: Offline Beskeder: 2
|
| Sendt: 01-Juli-2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Guys,
Jeg har problemer med at få en ASA 5505 med sslvpn til at makke ret.
For ca. 2 måneder siden satte jeg sslvpn op på firewallen og det har fungeret perfekt i ca. 2 måneder. For ca. 1 uge siden stoppede det med at virke fra klienter der sidder på indersiden af firewallen. Hjemmebrugere og brugere på farten kan stadig fint tilgå vpn'en men altså ikke de brugere der sidder inde på det interne netværk.
Grunden til vi gerne vil kunne tilgå sslvpn siden indefra er at vi klargør folks maskiner med software, herunder VPN software mens vi sidder på det interne netværk.
Symptomet når man sidder på indersiden er at man ikke kan tilgå den hjemmeside som sslvpn'en kører på. Ej heller hjemmesiden/admin til administration.
Jeg har prøvet med telnet på DNS navn og IP og ingen af dem giver mig svar.
Jeg kunne sikkert åbne for VPN'en på det interne interface og lægge certifikat og lave split-DNS på navnet men jeg vil helt klart foretrække at få NAT-loopback funktionen til at fungere igen.
Er det nogen der kan skubbe mig i den rigtige retning med hensyn til dette?
Evt. give mig svar på hvad Cisco kalder funktionen til at tilgå noget som er nattet ind på en bestemt port selvom man sidder på indersiden af den enhed der gør det. Jeg ved at visse andre producenter kalder det NAT-loopback.
Hvis nogen har oplevet noget ligende og evt. har en løsning så er det selvfølgelig nummer 1. :)
På forhånd tak
/Martin
|
| Til top |
|
| |
|
|
Hvis du vil besvare denne besked skal du først trykke log ind Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|